Logo regionálního portálu regionmladoboleslavsko.cz

Regionální zpravodajství

Mladou Boleslav čeká v roce 2024 řada dopravních staveb. Mezi nimi i rozšiřování třídy Václava Klementa

Boleslavan
pondělí 22.1.2024

Ilustrační foto
Autor: Město Kladno

Rok 2024 nebude z dopravního hlediska pro mladoboleslavské obyvatele a především pro řidiče úplně snadný. Začne totiž realizace klíčových projektů, které byly definovány před pěti lety vládním usnesením a jejichž cílem je do budoucna maximálně zefektivnit a urychlit dopravu.

 

„Jde především o zkapacitnění třídy Václava Klementa, sjezd do průmyslové zóny Plazy nebo další etapy přestavby mimoúrovňové křižovatky na dálnici D10 u Kosmonos. Investorem těchto staveb je stát, ovšem naše úloha je mimo jiné zásadní především v tom, abychom citlivě zkoordinovali jednotlivé projekty a jejich návaznost tak, aby naše město zůstalo v nejvyšší možné míře průjezdné,“ sdělil první náměstek primátora Jiří Bouška. Proto také zástupci vedení města absolvovali v prosinci koordinační schůzku, jejímž hlavním cílem bylo vykomunikovat plynulou návaznost a eliminovat souběh dopravních akcí tak, aby nedošlo k ochromení dopravy v Mladé Boleslavi. „V součtu se jedná o projekty zhruba za 12 miliard korun a věřím, že na konci jejich realizace se našemu městu a zdejším obyvatelům výrazně dopravně uleví. Nicméně následující dva roky budou na našich silnicích náročné a chtěl bych proto všechny poprosit o trpělivost a toleranci,“ řekl první náměstek.

Pro obyvatele města bude patrně největší zátěží dlouho diskutované rozšiřování třídy Václava Klementa, která patří mezi páteřní komunikace. „Hodně si slibujeme především od toho, že se urychlí vyjíždění z parkovišť Škoda Auto. Silnice zůstane oficiálně čtyřproudá, součástí ale budou odbočovací pruhy, které zaměstnancům usnadní vyjíždění z parkovišť a přimějí je tak parkovat na firemních plochách, a nikoliv v ulicích města, jako je tomu doposud,“ doplnil primátor Raduan Nwelati. Jde o společnou akci Středočeského kraje a Mladé Boleslavi, náklady města jsou odhadovány na 85 milionů korun.

První náměstek pak považuje za nejbližší klíčovou investici nájezd do průmyslové zóny Plazy, který by se měl začít stavět na jaře příštího roku. „Díky tomu se v provozu zbavíme těch zhruba 2400 kamionů, které denně projedou 13. bránou, protože budou rovnou z automobilky jezdit do průmyslové zóny přes nový most, který už Škodovka vybudovala,“ dodal.

Další ze zmíněných akcí, přestavba křižovatky u Kosmonos, začala už v září, omezení dopravy je v tuto chvíli minimální. Větší zásahy přijdou patrně rovněž na jaře příštího roku. Po dokončení této investice by měla v roce 2025 navázat stavba přeložky silnice I/16 na Martinovice.

Následovat by měly ale i další stavby, například zásadní přestavba kruhové křižovatky mezi Mladou Boleslaví a Kosmonosy (u Fóra), rekonstrukce a zkapacitnění řepovské křižovatky u průmyslové zóny nebo úprava kruhového objezdu u 13. brány automobilky.

 

Článek byl převzat z Boleslavanu. Titulek je redakční. Úvodní fotografie je ilustrační.
 
 

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama